7 Ocak 2011 Cuma

Noel Baba, Tektaş yüzük ve Volkswagen'in kaplumbağası...

Geçen günlerin birinde Milliyet gazetesinde bir haber gözüme takıldı. Devrim yaratan 6 reklam… Haberin içeriğine girdiğimizde karşımıza birkaç sorunun cevabı çıkıyor. Noel baba neden kırmızı giyer? Evlenirken neden tektaş yüzük takılır? Volkswagen’in kaplumbağası nasıl bu kadar ünlendi? Gibi.
Bu soruların cevapları,
Dünyanın en büyük elmas üreticilerinden Güney Afrikalı DeBeers firmasının ‘’evlenirken tektaş yüzük takılır’’ reklamı, Volkswagen’in II. Dünya Savaşı sonrasındaki ‘’Küçük düşün’’ kampanyası, Coca-Cola’nın 1939 yılında şişman, neşeli ve kırmızı giyen Noel Baba çizimleri yılbaşılarımıza ayrı bir tat katan Noel Babaların imajını belirlemiş.
İşin özü, reklamlar önemlidir, güzeldir, değerlidir… Reklam sadece ünlü isimlerle bol sıfırlı anlaşmalar yapmak değildir. Aksine bol sıfırlardan birkaç tanesini reklam filmi yapanlara aktarmak daha ekonomik çözümler üretebilir. Biz de güzel reklamlar izler, beğeniriz ve alışveriş yaparız…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder